søndag 21. mars 2010

Vertsfamilie og plassering!


Jeg har fått familie og plassering nå, endelig! Det var godt å slippe å vente mer. Jeg har fått plassering hos en familie i Heppner, Oregon. Byen er veldig liten og har ikke mer enn 1500 inbyggere og en skole med 130 stk. Kanskje litt vel lite?
Familien jeg skal bo hos er veldig interesserte i sport og fritid og har masse forskjellige dyr. Hostmom er 61 og hostdad er 60, og det har en sønn på 16 år. Dessuten skal jeg bo sammen med 3 (!!) andre utv. elever fra Brazil, Sør-Korea og Sverige.

Jeg har tenkt mye på dette med størrelsen på byen og så mange søsken i samme familie, og kommet fram til det at jeg helst ikke vil bo der. Den kombinasjonen av såpass mange på samme alder i en familie og veldig få folk i byen og på skola, den syntes jeg er veldig uheldig. Jeg kunne liksom ha klart meg med en av delene.... Så får dere som har fulg litt med på "Tråden for utvekslingsstudenter", så skjønner dere litt mer om hvorfor jeg skal prøve å bytte familie. Hvis dere ikke har vært inne på diskusjonen er det på tide å ta seg en titt! KLIKK HER!
Så jeg har da sendt mail til Explorius, men de sier det er vanskelig og alt sånn, men jeg tipper at om jeg virkelig vil vekk, så klarer de det :)

20 kommentarer:

  1. Oj, skjønner godt at du ikke vil havne på et SÅ lite sted, også med så mange andre utvekslingsstudenter.. Det blir litt for trangt i huset, og litt for få folk i byen :S

    SV: Alt ordner seg for nok for deg også! :) Det er bare å krysse fingrene sine å glede seg til man reiser :)

    SvarSlett
  2. Mhm, føler jeg liksom ikke får oppleve det jeg drar dit for å oppleve; den amerikanske kulturen og livet der.
    Hehe, jepp! Bare å tenke positivt så går det vel! :D Regner med at det går bra med oss begge jeg!

    SvarSlett
  3. 3 andre utvekslinsstudenter var litt mye da :o
    håper hvertfall det ordner seg :-) Lykke til :-D

    charlotte @ charlotteiusa.blogg.no

    SvarSlett
  4. Mhm, syntes jeg også..
    Ja, jeg å! Tusen takk! :D

    SvarSlett
  5. Oi, skulle alle de andre utvekslingstudentene gått på samme skole som deg også? Halvparten hadde nesten vært utvekslingsstudenter da :P
    Skjønner at du vil bytte ;)

    Håper alt ordner seg for deg! :D

    SvarSlett
  6. Mhm, så det er liksom den kombinasjonen mellom det å være så mange i samme familie og lite sted som gjør ting så heldige. :)

    Tusen takk! Forresten, gjør det noe om jeg lenker deg? :)

    SvarSlett
  7. Ja, skjønner skikkelig godt hvordan du har det.. Selvom jeg fortsatt venter på å få søknaden min godkjent.. Faen ass :P

    Jaja, bare å linke :)
    Skulle linket deg og, men aner ikke hvordan jeg gjør det :P

    SvarSlett
  8. Mhm, litt teit er det. Ja, jeg leste søknaden din. Kjedelig da! Men husk at du har godt tid. De fleste får familiene velger ikke før lenge! :)
    Hoho, veit du ikke? :P Søk litt så finner du det ut :)

    SvarSlett
  9. God tid? Tror hun sa: "tiden begynner å renne ut.." haha, skremte meg litt..
    Håper det går bra :)

    Haha, jaja, får se litt da, kanskje jeg finner det ut :P

    SvarSlett
  10. Haha, ja, det begynner jo å bli litt dårlig tid selvsagt, men det er bare med søknaden. Jeg tenkte kanskje du var redd for å ikke få familie før lenge. Det er med det du har god tid for. ;)
    Jepp, gjør det! :D

    SvarSlett
  11. Haha, vi får se da! :)
    Håper alt ordner seg med deg også :D

    SvarSlett
  12. Mhm, det gjør vi!
    Ja, håper det jeg å, tuusen takk! :D

    SvarSlett
  13. Jeg forstår deg utrolig godt, var i den samme siyuasjonen! Jeg havnet også i Heppner, skulle bo hos en familie sammen med en annen utvekslingsstudent fra Tyskland. Skolen der er blanding av ungdomsskole og vgs, dvs. at det går 130 elever fra 7-12 klasse. I tillegg tillater ikke skolen utvekslingsstudenter å være seniors! Det er ikke lov til å takke nei til en vertsfamile, derfor valgte jeg å ikke reise, jeg avbrøyt programmet med Explorius. -Selfølgelig var det mange andre ting som påvirket denne avgjørelsen. Jeg angre kansje litt nå, har så utrolig lyst til å reise til USA, men jeg håpet så inderlig på å bli senior og å havne i en mye større by! xD Håper alt ordner seg for deg!

    SvarSlett
  14. Oi, du å! Da veit du helt sikkert hvordan jeg føler meg nå. Ja, jeg vil virkelig ikke dra dit! Jeg og mine foreldre har snakket med Explorius nå, og jeg får kanskje bytte familie.
    Huff, det var virkelig leit å høre det, virkelig... Jeg føler også dette er en skuffelse, men jeg håper virkelig alt ordner seg. Tusen takk! :D
    Det var veldig hyggelig å dele historien din med meg, det var snilt :)

    SvarSlett
  15. Oi, håper det ordner seg for deg! :)
    Du er heldig som har fått familie! Jeg venter fortsatt, meg jeg vil ikke vente meeer! :P

    Jeg skulle gjerne linket deg, men jeg vet heller ikke hvordan jeg gjør det :P

    SvarSlett
  16. Mhm, både håper og tror det gjør det! Reiser i allefall med en positiv innstilling! :D
    Ja, det som er deilig med å få familie er det at nå trenger jeg ikke vente på det lenger. Nå er det bare å vente og glede seg til å dra!
    Du får nok snart du å! :)

    Haha, åja! :P Det første du må gjøre er å logge degg inn, trykke på tilpass øverst i høyre hjørne, velg utforming og sideelemter, trykk på legg til gadget neders i midten på sida og rull ned til der du finner en gadhet som heter bloggliste. fra den kan ud legge til så mange som du vil, redigere navn og alt! PS: Husk å lagre når du har lagt til de linkene du vil! :P

    Jeg linker deg uansett jeg :)

    SvarSlett
  17. Ja, det er veldig bra! Det ordner seg alltid, skal du se :D
    Jeg gleder meg til det! Blir gøy å vite hvor du skal og hvem du skal bo med det neste året :D

    Haha, tusen takk! Jeg skal se om jeg klarer å få det til nå :)

    SvarSlett
  18. Jepp, det gjør det nok! Tusen takk! :D
    Jepp, jeg skal følge med på bloggen din sånn at jeg kan se når du også får! :) Blir spennende!

    Jepp, om ikke så kan du bare spørre meg igjen, så skal jeg forklare enda bedre. Eventuellt kand du søke litt på google :)

    SvarSlett
  19. Åh, herlig! Jeg skal følge med videre hos deg også!

    Ey, jeg klarte det! :D Takk for det!

    SvarSlett
  20. Høres bra ut!
    He, hey! Så bra! :D

    SvarSlett