mandag 29. mars 2010

Drar jeg, får jeg byttet familie eller blir jeg hjemme i Norge?

Hei, hei!

Jeg har snakket med Explorius nå, angående plassering, og det viste seg at ICES is USA hadde gjort en feil. Feilen var at jeg skal ikke bo med 3 andre utv. studenter, men den viser også de to andre som er der dette skoleåret også, så jeg skal bare bo med en annen. Vel, jeg veit ikke om jeg skal være kjempe happy eller lei meg jeg. Skola tilbyr jo ingeniting av det jeg ønsket meg, verken av de sportene jeg ønsket eller noen form for musikk, pluss at skola er såpass liten at det er kanskje vanskelig å finne på noe annet der som jeg kan drive med, men på den positive siden så er det jo mye deiligere å komme til et mindre sted da. Da har man muligheten til å bli bedre kjent med alle, lettere å få seg venner og som Tone fra Explorius sa; "Da blir man nesten en lokalkjendis på et så lite sted som du har kommet til".

Det verste er at nå har jeg ikke lenger en gyldig grunn for å bytte familie. Jeg har liksom gledet meg til det året her i nesten to år, og jeg har sittet å gledet meg lenge til å dra over, men nå gleder jeg meg ikke lenger. Har egentlig mest lyst til å ikke dra, men har alikevel kjempe lyst til å dra! Men ikke dit jeg kom...
Jaja, jeg får vel prøve å tenke litt positivt. Kanskje kan året mitt der bli det beste noensinne, eller kanskje jeg får byttet sted? :) Iallefall, så får alle dere som leser bloggen min ha en suuper påske! :D

11 kommentarer:

  1. synes du skal ta sjansen på og reise :)
    er bedre og angre på noe du har gjort enn noe du ikke har gjort :) håper du finner ut av det :)

    charlotte @ charlotteiusa.blogg.no

    SvarSlett
  2. Det var dumt at det ikke ble slik du ville! Men du kan jo fortsatt ha et fint år i Heppner :-) Du kommer nok til å bli ekstra godt kjendt med alle menneskene der nede og få venner for livet.Lykke til med valget, håper du bestemmer deg for det rette ;-)

    Foresten, morsomt å tenke på at vi antageligvis hadde havnet i samme klasse på Heppner High School til høsten viss jeg ikke hadde ombestemt meg og valgt å ikke være utvekslingsstudent likevell xD

    SvarSlett
  3. Tusen takk til begge to! Det hjelper godt med litt oppmuntrende og positive ord, så takk igjen :)
    Og jeg er veldig enig med deg, Charlotte. Jeg er redd for at jeg kommer til å angre om jeg ikke drar.

    Ja, jeg håper virkelig på det, Susanne! Jeg veit jo det å komme til et lite sted gjør det lettere å komme i kontakt med folk, så :)
    Haha, ja det er sant! Det hadde jo vært ganske artig! :D Kjipt du ombestemte deg da...

    SvarSlett
  4. Hei!

    Forstår at du blei skeptisk når du ikke får det du håpte på.. Det hadde jeg og blitt, men så må du jo bare ta sjangsen. Det e jo familien som betyr mest av oppholdet ditt. Så skolen ville jeg ikke ha brydd meg så mye om.
    Uansett så blir det sikkert bra så lenge du holder deg positiv ;)

    Lykke til videre du ^^

    SvarSlett
  5. Hei!

    Hmm, ja, det er noe i det du sier. Jeg bør nok kanskje fokusere mer på familien... Tusen takk for flotte tips og gode ord! :D Det er veldig hyggelig av deg! :)

    Igjen, Tusen takk! (^^,)

    SvarSlett
  6. Så kjedelig at det ikke ble sånn som du hadde håpet på. Du får satse på at familien er grei :)
    Hannah (http://hannahsunivers.wordpress.com/) er i en liten by i Wisconsin... Hun har i hvert fall skrevet flere ganger at hun faktisk er glad for at hun kom til et såpass lite sted. Hun var veldig skeptisk da hun fikk vite det, men nå virker hun kjempe fornøyd ;)

    Håper du får et fint år uansett :D

    SvarSlett
  7. Mhm, det var litt synd at det blei sånn, men men... Jeg har snakket med familien, og jeg kunne ikke ha håpet på noen bedre familie. De er jo perfekte! Det eneste minuset er da stedet og et par andre ting, men jeg skal skrive et lite innlegg når jeg får tid om plusser og minuser med stedet og alt :)
    Forresten, gratulerer så mye med vertsfamilie og plassering! Jeg leste litt om stedet på nettet og det høres kjempe bra ut! :D

    Hmm, leste bloggen hennes, og ho har jo hatt et livs opplevelse. Ho har nok kost seg veldig ja! :D

    Vel, tusen hjertlig takk for at du sendte linken. Det var snilt :)
    Og takk for den fine komentaren til slutt også:)

    SvarSlett
  8. SV: Tusen takk (: Ja, skolen ser utrolig fin ut :D Gleder meg utrolig mye!

    Det er dumt at det ikke blir helt sånn du har lyst til da :( Jeg håper du får det fint like vel :) Det handler jo også mest om hva du gjør det til, og hvordan familien er! Jeg håper du får et fint opphold i Heppner selv om det er litt lite! (Og nå som jeg leser kommentarene dine under her, så ser det ut som du er veldig positiv, og det er bra :D)

    Nå er det bare å glede seg til August :D

    SvarSlett
  9. Så godt å høre :) Det er jo utrolig viktig å komme til en familie man trives med.

    Tusen takk :D Ja, jeg synes det ser kjempe fint ut :)
    Bare hyggelig ;)

    SvarSlett
  10. Lise Marie:
    Mhm, det tror jeg den er å!

    Jeg veit, har vært litt deppa pga det, men siden familien er såpass bra, tror jeg at jeg blir fonrøyd alikevel! :D Vel, tusen takk for der, det er snilt av deg. Og ja, jeg prøver å være så positiv som mulig! :P
    Oh, yesh!

    Christine:
    Ja, det er nok det viktigste så tror jeg skal få et fint opphold jeg! :D
    Mhm, den ser veldig bra ut! Bare hyggelig :)

    SvarSlett